E-ticaretin Avrupa'da büyüme oranları ve yükselen değer: Çekya

Avrupa e-ticaret pazarındaki 2021 yılına kadar beklenen en büyük büyümenin %16 ile Çekya olacağı öngörülüyor. 

Birleşik Krallık, Fransa ve Almanya gibi daha olgun pazarlarda oranlar daha az gibi gözükse de, Avrupa'da e-ticaret güçlü bir şekilde büyümeye devam ediyor. JP Morgan'ın araştırmasına göre, 2021 yılına kadar 10 ülkeden çift haneli büyüme beklenirken, %16'lık orana sahip Çekya'yı %14 le İtalya, %13,5 ile de İspanya izliyor.

Avrupa'da e-ticaretin yıllık büyüme oranı



E-ticaretin ana itici gücü: Mcommerce

JP Morgan'a göre, Avrupa'da büyümenin ana itici gücü mobil ticaret. Örneğin, Birleşik Krallık ve Çekya'da mobil alışveriş, masaüstü alışverişe göre daha fazla. İrlanda, Norveç ve İsveç'te de alışveriş aracı olarak mobil ticaret tüketiciler arasında oldukça popüler.



Araştırmalar, kartların Avrupa'da hala en çok kullanılan ödeme yöntemi olduğunu gösteriyor. Ancak dijital cüzdanlar gibi diğer yöntemler de hızla artıyor. Kart ödemeleri özellikle Danimarka'da (%63,4), İrlanda'da (%60) ve Birleşik Krallık'ta (%53) oldukça popüler.

Finlandiya, İsviçre ve Hollanda gibi ülkelerde ise banka havaleleri oldukça popüler bir ödeme yöntemi. Tüketiciler, alışveriş sonrasında ödeme yaptıkları açık faturalandırma ve otomatik ödeme yöntemleri, çevrimiçi satışların %40'ını oluşturuyor. İtalya'da ise çevrimiçi alışverişlerin neredeyse üçte biri dijital cüzdanlar kullanılarak yapılıyor.

Çekya, öngörülen en yüksek büyüme oranına sahip olsa da, bu Doğu Avrupa'nın ödeme yöntemlerini modernize etmesini gerektiren durumları da beraberinde getiriyor. Nakit kullanımı Çek tüketicileri arasında oldukça popüler. Kapıda ödeme yöntemi Çekya'daki çevrimiçi alışverişin %45'ini oluşturuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Online ticaret, Doğu ve Batı Almanya'da farklılık gösteriyor

Almanya'daki online şirketlerin çoğu Batı bölgelerinde, Kuzey Ren Vestfalya'da (yüzde 22) ve Bavyera'da (yüzde 17) bulunuyor. Sa...

Popüler Yazılar