Avrupa'da e-ticaret, geçen yıl Covid-19 salgını sırasında katlanarak büyüdü. Hem tüketicilerin hem de perakendecilerin dijitalleşmesi iki ila üç yıl, hatta bazı ülkelerde beş yıl kadar hızlandı.
Pandemi ve beraberindeki önlemler Avrupa'da çevrimiçi alışverişin artmasına neden oldu. Mağazalar kapalıyken, tüketicilerin hala istedikleri ürün ve hizmetleri satın almanın bir yolunu bulması gerekiyordu. Avrupa'da e-ticaret 2020'de açıkça büyüdü.
Perakendeciler, müşterileri için çok kanallı bir çözümün parçası olarak e-ticaret yatırımlarını hızlandırmaya devam ederken, fiziksel mağazadan çevrimiçi mağazaya geçiş muhtemelen devam edecek.
Polonya'da pandemiden bu yana insanların %42'si çevrimiçi alışveriş yapıyor
Bu ülkelerde, günümüzde Covid-19 salgını öncesine göre daha sık çevrimiçi alışveriş yapan tüketicilerin payı önemli. Listeye bir göz atalım:
Ülke |
Covid-19 öncesinden daha sık çevrimiçi
alışveriş yapan tüketicilerin yüzdesi |
Poland |
%42 |
Austria |
%38 |
Germany |
%33 |
Switzerland |
%30 |
Finland |
%24 |
Norway |
%22 |
Sweden |
%22 |
Denmark |
%19 |
Nets raporunda, "Tarihsel rakamlara sahip olduğumuz İskandinav ülkelerinde, fiziksel malların çevrimiçi satın alımındaki artışın anketlere başladığımızdan bu yana 14 yıl içinde en büyük artış olduğunu görüyoruz" diye yazıyor.
İnternetten en çok satın alınan ürünler ve yiyecekler
Çalışma ayrıca tüm ülkelerde en çok satın alınan ürünlerin giysi ve yiyecek olduğunu gösteriyor: "Bu muhtemelen fiziksel mağazaların kapatıldığı ve tüketicilerin şahsen alışveriş yapamadığı veya daha az alışveriş yapamadığı yerel yasaklarla bağlantılıydı. Tüketiciler, evde kalmaya zorlandıklarında, büyük olasılıkla, yiyecekleri çevrimiçi satın almanın ve kapılarına teslim ettirmenin kolaylığını keşfetti."
Bilgisayarlar ve akıllı telefonlar, güzellik ürünleri ve eczane ürünleri gibi elektronik ürünler de geçen yıl çok popülerdi.
"Fiziksel ürünler, Avusturya'da çevrimiçi olarak harcanan tüm paranın yüzde 68'ini oluşturuyor."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder