Türkiye'den e-ihracat


E-İhracat, birçok etkinlikte dile getiriliyor. Hemen yurtdışına ürünü satalım gibi mesajlarla karşılaşılacak problemler göz ardı ediliyor. Örneğin ABD dışındaki en büyük pazar olan Avrupa içerisine ürünün satışı nasıl oluyor ? Amaç, yurtdışında yaşayan Türkler mi yoksa diğer ülke vatandaşları mı ? Gurbetçiler zaten senin ülkendeki kur farkını, ülkene uygulanan gümrük ve vergi politikalarını biliyor. Ama yabancı uyruklu müşterilerde ise yapılacak tüm çalışmaları önce “güven” üzerinden yürütmek gerekiyor.

Mevcutta çalıştığım yerin e-ihracat çalışmalarını yaklaşık 6 aydır sürdürüyorum. Konuyu 3 ana başlıkta toplayıp sonrasında halledilmesi gereken en acil 4 konu olduğunu tespit ettim.
Bu ana başlıklar:


  1. ÖDEME YÖNTEMİ
  2. LOJİSTİK
  3. FİYATLANDIRMA
Her bir konu, içerisinde detaylı bir şekilde dağılmakta.

Örneğin ödeme yöntemini belirlerken PayPal ‘ın mutlaka sitede olması gerektiği kanaatine vardık. Belki mevcut ödeme kuruluşumuzla tüm dünyadaki mastercard/visa/amex özellikli kartlardan çekim işlemi yapabiliyoruz fakat bu da kendi içerisinde birçok sorunlar barındırdığını da gördük.

Türkiye’deki ödeme kuruluşlarının birçoğuyla görüştük ve ana problemleri çözemediklerini tespit ettik.

X ödeme kuruluşu, dolar ya da euro’yu ödeme ekranında TL’ye çevirip o şekilde tahsilat yapmaya çalışıyor. Bu da kur farkını anlamayan yabancı müşteride geri dönülmez bir vazgeçmeye neden oluyor.

Y ödeme kuruluşu, dolar’ı dolar, euro’yu da euro olarak tahsil ediyor, fakat bu bedeli TL’ye çevirip üzerine de ekstra %2'lik kur çevirme ücreti bedeli?! yansıtıp öyle gönderiyor.

Z ödeme kuruluşu ise bu anlamda tek sorun çıkarmadan işlemleri gerçekleştiren firma. Hangi para birimiyle görüyorsa o şekilde ödüyor. Sistemdeki döviz cinsine ait hesap numaralarımıza da ekstra bir maliyet yansıtmadan tarafımıza gönderiyor.

Bunlar gibi sebepler ve yabancı müşterinin markayı tanımamasından dolayı oluşan büyük bir güven sorunu nedeniyle PayPal ödeme yönteminin olması gerektiğini anladık. PayPal'ı aktif edene kadar en azından Z firmasıyla çalışarak gerek kur farkı gerekse döviz cinsinde ödeme alma konularında yaşanan problemleri gidermiş oluyoruz.

E-ihracat için en öncelikli halledilmesi gereken konularım şunlar:
  • Mümkünse kendi dilinde, değilse başlangıçta İngilizce ve kendi para biriminde siteyi göstermek
  • İade ve değişim şartlarını açık bir şekilde belirtmek
  • Global bir kargo firması (UPS, DHL, aramex vs) ile çalışmak
  • Taşıma ücretleri, gümrükleme ve vergiler konusunda müşteriye bir bedel yansıtmamak (Bu konu yukarıdaki FİYATLANDIRMA başlığında ayrıca değerlendirilecek)
  • Global bir ödeme yöntemi ile (PayPal) çalışmak
Nasıl olacak ? PayPal Türkiye’de yok ? Bu konuyu sonraki deneyimimde ayrıca paylaşacağım.
Öncelikle karşı tarafın ikna etmeniz gerçeğini kabullenin.
  • Ürünü gönderecekler mi ?
  • Ya yanlış/kusurlu gelirse ?
  • Paramı geri iade ederler mi ?
  • Kargom hızlı/düzgün gelir mi ?
Vb.

Minimum bu maddeleri yerine getirmeden yurtdışında satışın seri bir şekilde geleceğini düşünmeyin.
Her bir madde ile ilgili olarak ayrı ayrı tecrübelerimi paylaşacağım.

Sevgiler :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Online ticaret, Doğu ve Batı Almanya'da farklılık gösteriyor

Almanya'daki online şirketlerin çoğu Batı bölgelerinde, Kuzey Ren Vestfalya'da (yüzde 22) ve Bavyera'da (yüzde 17) bulunuyor. Sa...

Popüler Yazılar