Reklamverenler, yıllarca bebek resimlerinin dikkat çektiğini
ve izleyicinin bakışlarını tuttuğunun farkında. Bu yüzden sık sık bebek
ürünleri ile ilgisi olmayan reklamlarda sevimli, ürkek, gülen, çatık bebek
resimleri görüyoruz.
Avustralya’da yapılan ilginç bir çalışma bebekli reklamların
dikkat çekici olmaktan daha fazlasını gösteriyor.
Kullanılabilirlik uzmanı James Breeze, toplam 106 deneğin
bebek reklamlarını nasıl gördüğünü araştırdı. Deneklerin göz hareketlerinin
yönünü ve süresini ölçmek için göz izleme teknolojisini kullandı. Bu yazıdaki
görsel, tek bir kullanıcı için ölçülen aktivitedir.
Aşağıdaki görselde bebek , deneklerin bebeğin yüzüne
sabitlendiğini, başlık ve reklam metnine daha az dikkat ettiklerini
görüntülüyoruz.
Pek bir sürpriz yok gibi. Fakat bebek reklamın başlığına
bakacak şekilde konumlandırıldığında ise durum tamamen değişiyor:
Bebeğin yüzünün hala önemli bir odak noktası olduğunu
görüyoruz. Ancak şimdi reklam başlığı ve metni daha fazla dikkat çekiyor.
Breeze, “Reklamdaki kişinin nereye baktığına odaklanırız.
Eğer bize bakıyorsa biz de kendisine bakarız, başka hiçbir yere değil.”
Nöropazarlama aslında basit. Reklamınızda dikkat çekecek bir
yüz kullanıyorsanız, hedef kitlenizin görmesini istediğiniz şeye baktığından emin
olun.
Kaynak: https://www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/baby-heat-maps.htm
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder