Nöromarketing: Bebek nereye bakmalı ?




Reklamverenler, yıllarca bebek resimlerinin dikkat çektiğini ve izleyicinin bakışlarını tuttuğunun farkında. Bu yüzden sık sık bebek ürünleri ile ilgisi olmayan reklamlarda sevimli, ürkek, gülen, çatık bebek resimleri görüyoruz.

Avustralya’da yapılan ilginç bir çalışma bebekli reklamların dikkat çekici olmaktan daha fazlasını gösteriyor.

Kullanılabilirlik uzmanı James Breeze, toplam 106 deneğin bebek reklamlarını nasıl gördüğünü araştırdı. Deneklerin göz hareketlerinin yönünü ve süresini ölçmek için göz izleme teknolojisini kullandı. Bu yazıdaki görsel, tek bir kullanıcı için ölçülen aktivitedir.

Aşağıdaki görselde bebek , deneklerin bebeğin yüzüne sabitlendiğini, başlık ve reklam metnine daha az dikkat ettiklerini görüntülüyoruz.


Pek bir sürpriz yok gibi. Fakat bebek reklamın başlığına bakacak şekilde konumlandırıldığında ise durum tamamen değişiyor:

Bebeğin yüzünün hala önemli bir odak noktası olduğunu görüyoruz. Ancak şimdi reklam başlığı ve metni daha fazla dikkat çekiyor. 

Breeze, “Reklamdaki kişinin nereye baktığına odaklanırız. Eğer bize bakıyorsa biz de kendisine bakarız, başka hiçbir yere değil.” 

Nöropazarlama aslında basit. Reklamınızda dikkat çekecek bir yüz kullanıyorsanız, hedef kitlenizin görmesini istediğiniz şeye baktığından emin olun.

Kaynak: https://www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/baby-heat-maps.htm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Online ticaret, Doğu ve Batı Almanya'da farklılık gösteriyor

Almanya'daki online şirketlerin çoğu Batı bölgelerinde, Kuzey Ren Vestfalya'da (yüzde 22) ve Bavyera'da (yüzde 17) bulunuyor. Sa...

Popüler Yazılar