Fransa'da işletmeden tüketiciye (b2c) e-ticaret cirosunun 2019 sonunda 104,2 milyar avroya ulaşması bekleniyor. Bu, Fransa'da e-ticaretin 92,6 milyar avro olduğu geçen yıla göre yüzde 12,5'lik bir artış anlamına geliyor.
EcommerceWiki'nin Ecommerce Foundation tarafından basılan Fransa hakkındaki 2019 e-ticaret raporuna göre bu yıl, muhtemelen Fransız e-ticaretinin büyüme hızı 2014 den bu yana ilk defa yüzde 13'ün altına düşecek.
Fransa'da B2C e-ticaret satışları ve büyüme oranı (2014-2019). Kaynak: E-Ticaret Vakfı |
Çevrimiçi popülasyonun% 75’i çevrimiçi alışveriş yapacak
Fransa’daki internet kullanıcılarının internetten alışveriş yapmasının payının geçen seneyle aynı kalması ve önceki senelerle karşılaştırılması bekleniyor. Beklentiler nüfusun yüzde 75’inin bu yıl sonunda internetten alışveriş yapacağı yönünde. Çevrimiçi alışveriş yapan kişi başına harcanan yıllık miktar, geçen yıl 2,126 avrodan bu yıl 2,346 avroya yükseleceği tahmin ediliyor.
Ecommerce Foundation tarafından yapılan araştırmaya göre, Amazon elektronik ve medyada lider çevrimiçi perakendeci konumunda. E-ticaret devi, sadece bu sektördeki satışlarda yaklaşık 1,2 milyar avroyu temsil ediyor. Bu, Apple, Cdiscount, Fnac ve Auchan gibi Fransa'daki diğer büyük elektronik ve medya perakendecilerinden çok daha fazla.
Amazon aynı zamanda Fransa'nın lider online mağazası olup, geçen yıl 2,19 milyar avro gelir elde ediyor.
2018’de Fransa’daki en büyük çevrimiçi perakendecilerin ilk 10’u:
1. Amazon
|
2.1 milyar €
|
2. Cdiscount
|
2 milyar €
|
3. Vente-Privee
|
1.8 milyar €
|
4. Auchan
|
1.3 milyar €
|
5. Apple
|
820 milyon €
|
6. Fnac
|
675 milyon €
|
7. Showroomprivé
|
588 milyon €
|
8. La Redoute
|
533 milyon €
|
9. Carrefour
|
494 milyon €
|
10. Zalando
|
472 milyon €
|
Fransa'da popüler ödeme yöntemleri
Fransız müşterilerin çoğu, banka kartlarını kullanarak ödemeyi tercih ediyor. Bu, alışveriş yapanların yüzde 80'i için en çok tercih edilen ödeme yöntemi. Çevrimiçi bankacılık (yüzde 11), tüketici kredisi (yüzde 4) ve banka havalesi (yüzde 1) diğer popüler çevrimiçi ödeme yöntemleri.
Fransız online mağazalarına yabancı ziyaretçilerin çoğu İngiltere'den (yüzde 18), ardından Almanya'dan (yüzde 16), İspanya'dan (yüzde 5) ve İtalya'dan (yüzde 4) geliyor. Bu arada Fransız tüketiciler yurtiçinde alışveriş yapmayı seviyor. Geçen yıl yüzde 60'ı Fransız dükkanlarında alışveriş yaparken, yüzde 36'sı hem yurt içinde hem de yurtdışından, yüzde 4'ü ise sadece yurtdışından alışveriş yapıyor.
Kaynak: https://ecommercenews.eu/ecommerce-in-france-will-reach-104-billion-euros-in-2019/
Kaynak: https://ecommercenews.eu/ecommerce-in-france-will-reach-104-billion-euros-in-2019/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder