Kartlı ödeme, hem tüketiciler hem de satıcılar için Avrupa’da
en çok tercih edilen ödeme yöntemi olarak gözüküyor. Kart
kullanımı son birkaç yıl içinde artmış, Avrupalı
tüketicilerin yüzde 87’si kartla ödeme yapmayı tercih ediyor.
Avrupa’nın ödeme
manzarası gelişmeye devam ediyor. Payments Europe’un tüketiciler
ve satıcılara yapmış olduğu araştırmaya göre yeni oyuncular
piyasaya girmiş olsa da kartlı ödeme diğer ödeme yöntemlerinden
daha fazla katma değer sağlıyor.
Araştırmayı yapan
Payments Europe, kart bazlı ödeme çözümü sağlayıcıları
tarafından oluşturulduğundan araştırmanın sonucu belki bir
sürpriz olarak ortaya çıkmayabilir.
Tüketiciler ve
satıcılar için faydalar
Yine de,
Avrupada’daki on tüketiciden neredeyse dokuzu kartla ödeme
yapmakta rahatlık çekerken, perakendecilerin yüzde 90’ı kartlı
ödemelerin faydalarının ilgili maliyetlerden daha ağır bastığını
sölüyor.
Tüketiciler kartla ödemeyi kolay olduğu (%49), hızlu olduğu (%35), güveli olduğu (%36), perakendecilerin kabul ettiği (%40) ve iadede kolaylık olduğu (%35) için tercih ediyor.
Satıcılar için
kartlı ödemenin diğer yöntemlere kıyasla en önemli faydaları
ise garantili ödeme (%53), satışların artması (%44) ve daha
geniş bir müşteri tabanına erişim (%38) olarak göze çarpıyor.
Online ödeme
yöntemlerini kullanımı
Ankette yer alan
sorulardan biri “Aşağıda yer alan çevrimiçi ödeme yapmak için
kullandığınız yöntemleri nasıl bölersiniz ?” sorusuna %33’ü
Banka ve/veya ön ödemeli kartlar yanıtı en popüleri olarak göze
çarpıyor. %20’si mobil/online uygulamalar, %19 kredi kartı ve
%16 ile bankacılık mobil / uygulamaları olarak yanıtladı.
“Avrupa
rekabetçi ödeme pazarına sahip”
Deutsche
Kreditbank’tan Hendrik Frank, “Tüketiciler ve perakendeciler çok
çeşitli ödeme yöntemlerine erişebiliyor, ancak kartlar hem
fiziksel hem de sanal farklı ödeme seneçeklerinde en yüksek
oranlara sahipler.” diyor. “Bu, Avrupa’nın kart endüstrisinin
son kullanıcılara değer vermeye devam ettiği rekabetçi bir ödeme
pazarına sahip olduğunu gösteriyor”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder