Kartlı ödeme Avrupa’da hala en popüler ödeme yöntemi


Kartlı ödeme, hem tüketiciler hem de satıcılar için Avrupa’da en çok tercih edilen ödeme yöntemi olarak gözüküyor. Kart kullanımı son birkaç yıl içinde artmış, Avrupalı tüketicilerin yüzde 87’si kartla ödeme yapmayı tercih ediyor.

Avrupa’nın ödeme manzarası gelişmeye devam ediyor. Payments Europe’un tüketiciler ve satıcılara yapmış olduğu araştırmaya göre yeni oyuncular piyasaya girmiş olsa da kartlı ödeme diğer ödeme yöntemlerinden daha fazla katma değer sağlıyor.

Araştırmayı yapan Payments Europe, kart bazlı ödeme çözümü sağlayıcıları tarafından oluşturulduğundan araştırmanın sonucu belki bir sürpriz olarak ortaya çıkmayabilir.

Tüketiciler ve satıcılar için faydalar
Yine de, Avrupada’daki on tüketiciden neredeyse dokuzu kartla ödeme yapmakta rahatlık çekerken, perakendecilerin yüzde 90’ı kartlı ödemelerin faydalarının ilgili maliyetlerden daha ağır bastığını sölüyor.

Tüketiciler kartla ödemeyi kolay olduğu (%49), hızlu olduğu (%35), güveli olduğu (%36), perakendecilerin kabul ettiği (%40) ve iadede kolaylık olduğu (%35) için tercih ediyor.

Satıcılar için kartlı ödemenin diğer yöntemlere kıyasla en önemli faydaları ise garantili ödeme (%53), satışların artması (%44) ve daha geniş bir müşteri tabanına erişim (%38) olarak göze çarpıyor.

Online ödeme yöntemlerini kullanımı
Ankette yer alan sorulardan biri “Aşağıda yer alan çevrimiçi ödeme yapmak için kullandığınız yöntemleri nasıl bölersiniz ?” sorusuna %33’ü Banka ve/veya ön ödemeli kartlar yanıtı en popüleri olarak göze çarpıyor. %20’si mobil/online uygulamalar, %19 kredi kartı ve %16 ile bankacılık mobil / uygulamaları olarak yanıtladı.



Avrupa rekabetçi ödeme pazarına sahip”
Deutsche Kreditbank’tan Hendrik Frank, “Tüketiciler ve perakendeciler çok çeşitli ödeme yöntemlerine erişebiliyor, ancak kartlar hem fiziksel hem de sanal farklı ödeme seneçeklerinde en yüksek oranlara sahipler.” diyor. “Bu, Avrupa’nın kart endüstrisinin son kullanıcılara değer vermeye devam ettiği rekabetçi bir ödeme pazarına sahip olduğunu gösteriyor”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Online ticaret, Doğu ve Batı Almanya'da farklılık gösteriyor

Almanya'daki online şirketlerin çoğu Batı bölgelerinde, Kuzey Ren Vestfalya'da (yüzde 22) ve Bavyera'da (yüzde 17) bulunuyor. Sa...

Popüler Yazılar