Covid-19'un e-ticaret üzerindeki etkisi



2020 hepimiz için zorlu bir yıldı. Aynı zamanda, e-ticaret daha önce hiç olmadığı kadar büyüdü. 

2021'den ne bekleyebiliriz? SearchNode, en son e-ticaret eğilimleri ve Covid-19'un etkisi hakkında yeni bir rapor yayınladı. Tabii o zamanlar, tüm dünyaya yayılacak olan koronavirüs hakkında çok az şey biliniyordu. 


"2020 yılı tamamen Covid-19 ile ilgiliydi."

 

On iki ayda ne değişti? Litvanyalı teknoloji şirketi, e-ticaret eğilimleri hakkında yeni bir rapor yayınladı. Ekim 2020'de şirket, Avrupa ve Kuzey Amerika'dan yaklaşık 100 e-ticaret karar vericisini sorguladı.


%6: Yasaklar sırasında e-ticaret geliri azaldı

Elbette Covid-19 ile ilgili sorular vardı. Görünüşe göre çoğu e-ticaret şirketi, 2020 baharındaki küresel yasaklar sırasında çevrimiçi gelirlerinin arttığını gördü. Ankete göre, şirketlerin% 90'ı çevrimiçi satışlarının en az bir miktar arttığını gördü ve ankete katılanların yüzde 50'si de %100 olarak büyüdüğünü iddia etti. Ancak yine de yüzde 6’lık kesim, e-ticaret gelirlerinin yasaklar sırasında düştüğünü söyledi.

Yasaklar sona erdikten sonra, birçok tüketici gerçek mekanda faaliyet gösteren perakendecilerden yeniden alışveriş yapmaya başladı. Yine de, ankete katılanların yüzde 86'sı çevrimiçi gelirlerinin arttığını ve sadece yüzde 4'ün düştüğünü söyledi.




Çevrimiçi kar marjı% 38 arttı

Çevrimiçi satış oluşturmak bir şeydir, ancak tüm Covid-19 durumu ise, kesintiye uğramış tedarik zincirleri, yetersiz kadrolu müşteri hizmetleri ve daha fazlası gibi şeylerle uğraşmak ise tamamen başka bir şey demektir. Bu, çevrimiçi kar marjını doğrudan etkiler. Görünüşe göre, e-ticaret karar vericilerinin yüzde 38'inin çevrimiçi kar marjları küresel yasaklar sırasında artarken, benzer bir yüzde (yüzde 40) için durum aynı şeyi ifade etti. Sadece yüzde 15 azaldığını iddia etti.


Covid-19'un işgücü üzerindeki etkisi

Elbette salgın, şirketlerin iş gücünde de bazı değişikliklere yol açtı. Yaklaşık yüzde 44'ü personelin yerini değiştirmek zorunda olduğunu söylerken, her on kişiden üçü daha fazla kişiyi işe aldı. Madalyonun diğer yüzü de, yüzde 26'sının bazı insanları işten çıkarmak zorunda kalması ve yüzde 15'inin çalışanlarının maaşlarını düşürmesi gerektiğini söylemesiydi. Ve belki bazıları için biraz şaşırtıcı, ancak yüzde 5 maaşları artırmayı başardı. Ve daha da şaşırtıcı olanı: Şirketlerin yüzde 21'i işgücünü hiç ayarlamadan sürece devam etti.


Omnichannel oyuncularının % 23'ü çevrimdışı satış artışı gördü

Araştırmadan elde edilen bir başka ilginç bulgu da, hem çevrimiçi hem de çevrimdışı mağazaları olan perakendecilerin yüzde 23'ü çevrimdışı satışlarının arttığını söylemesi ve yüzde 16'sının aynı tutmayı başardığıydı. Ne yazık ki, çevrimdışı satışlarının yüzde 43'ü darbe aldı.


Fiziksel perakendeciler için ölçümler

Pek çok gerçek mekanda faaliyet gösteren perakendeci, işsiz kalmamak için işlerini büyük ölçüde değiştirmek zorunda kaldı. Bu nedenle, geçen yıl birçok yeni uygulama başlatıldı. Katılımcıların yüzde 31'i mağazadan teslim almayı, yüzde 26'sı eve teslim etmeyi seçti. Ne yazık ki, beşte biri bazı fiziksel mağazaları temelli olarak kapatmak zorunda kaldı.



Sonuç olarak, koronavirüs çevrimiçi perakendecileri farklı seviyelerde ağır bir şekilde etkiledi. E-ticaret işletmeleri için ana zorluklar arasında, tedarik zincirlerinin bozulması ve ürün talebinin karşılanması en çok bahsedilenlerdi. Ancak yasaklar, envanter yönetimi ve genel olarak çalışan eksikliği nedeniyle sınırlı operasyonlar, çevrimiçi perakendeciler için de bazı temel zorluklardı. Yüzde 17 ise fiziksel mağazalarını kapatmaları gerektiği için bunun zor olduğunu söyledi.

Avrupa'daki birçok çevrimiçi perakendeci için asıl zorluk, kesintiye uğramış bir tedarik zinciriydi.


Değişen stratejiler

Geçen yıl, yanıt verenlerin çoğu kişiselleştirmeyi, site içi aramayı ve omnichannel'i çoğunlukla uygulayacaklarını, iyileştireceklerini veya değiştireceklerini söyledi. Bu yıl stratejik vizyon elbette Covid-19 nedeniyle değişti. Şirketlerin çoğu (yüzde 45) artık çeşitleri ayarlayarak, yeni e-ticaret yazılımına yatırım yaparak veya çevrimiçi pazarlama kanallarına daha fazla odaklanarak işlerinin dijital kısmına daha fazla odaklanacak.

Beşte biri eylemleri yoğunlaştıracağını, yani stratejilerini uygulayıp daha hızlı hareket etmeleri gerektiğini söyledi. On kişiden biri artık fiziksel mağaza ayarlamalarına odaklandıklarını ve yüzde 8'i küçük olanlardan tamamen yeni tedarik zincirine veya lojistiğe kadar tedarik zinciri ayarlamalarına gittiğini söylüyor.


Mali sonuçlar

Koronavirüs salgını nedeniyle meydana gelen tüm kötü şeylere rağmen, finansal olarak 2020 birçok e-ticaret şirketi için o kadar da kötü değildi. Çoğu (yüzde 63) yılın (Ekim'e kadar) başarılı olduğunu söylüyor. Ve yüzde 28'i e-ticaret işlerinin iyi gittiğini, fiziksel mağazalarının ise iyi gittiğini iddia ediyor. Ve şaşırtıcı bir şekilde yüzde 2 tam tersini söyledi!


Kaynak: ecommercenews.eu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Online ticaret, Doğu ve Batı Almanya'da farklılık gösteriyor

Almanya'daki online şirketlerin çoğu Batı bölgelerinde, Kuzey Ren Vestfalya'da (yüzde 22) ve Bavyera'da (yüzde 17) bulunuyor. Sa...

Popüler Yazılar