Almanya'da e-ticaret, bir önceki yıla kıyasla yüzde 14,6'lık bir artışla 83,3 milyar avro olarak belirlendi. 2019 yılında 72,6 milyar avro değerinin artmasının sebebi tabii ki koronavirüs salgını ve bunun sonucunda ortaya çıkan yasaklar olarak söyleyebiliriz.
Rakamlar BEHV'in araştırması sonucu ortaya çıktı. Geçen yıl yaklaşık 8 avro olan hane halkı harcamalarından 1'inin çevrimiçi olarak harcandığını açıkladı. Marketler, eczaneler açık kalsa da, bakkaliye ve eczacılık ürünleri gibi ürünler çevrimiçi perakende satışta en güçlü büyümeyi kaydetti.
Araştırmadaki en önemi bulgu, 2020'de çevrimiçi alıcıların neredeyse üçte birinin 60 yaşın üzerinde olması. Bir yıl önce bu yaş grubu Almanya'daki e-ticaret satışlarının dörtte birinden azını oluşturuyordu. Şuan ise her on çevrimiçi müşteriden dördü haftada birden fazla sipariş veriyor.
Koronavirüs salgını, geleneksel ticaretin e-ticarete doğru gelişimini önemli ölçüde hızlandırdı ve endüstri de performans vaadini buna göre yerine getirdi. Anlaşılan o ki bu gelişme tersine çevrilmeyecek gibi gözüküyor. Gelecekte, e-ticaret ve süreçleri müşterilerin alışverişlere başladıkları başlangıç noktası olacaktır. Şehir merkezleri ve perakendeciler, müşterilerine kırtasiye teklifleriyle katma değer sunmak için bu dijital temele ihtiyaç duyuyor. Kentsel gelişim nihayet bu gerçekle yüzleşmeli ve sürekli olarak yeni ticareti şekillendirenleri içermelidir.
"E-ticaret, müşterilerin alışverişe başladıkları başlangıç noktası olacaktır."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder