Geleneksel perakendecinin can simidi: E-ticaret

E-ticaret, yasaklar sırasında kapılarını kapatmak zorunda kalan Avrupa'daki birçok fiziksel perakendeci için bir can simidi haline geldi. Artık bu gerçek mekanda faaliyet gösteren işletmeler, yasaklar sırasında faaliyetlerine devam edebilir.


Ecommerce Europe, 2020'nin sonunda Avrupa'daki birçok ülkeyi ikinci bir yasaklar ile vurarak, yasakların ve devam eden koronavirüs pandemisinin Avrupa'daki e-ticaret üzerindeki etkisini göstermek için yeni bir anket düzenledi.


"Click-and-collect" için kurallarla ilgili bölümleme

Anket, Avrupa'daki 19 farklı e-ticaret dernekleri tarafından yanıtlandı. Karşılaştıkları ana sorunlardan biri, temel mağazaların sınıflandırılması ve click-and-collect teslimat çözümlerine ilişkin kurallarla ilgili olarak Avrupa çapında bölünme olarak göze çarptı. Bu, hem perakendeciler hem de tüketiciler için yasal belirsizliğe yol açmıştı.


E-ticaret sektörü için olumlu algı

Hemen hemen tüm katılımcılar, e-ticaret sektörü için halkın yanı sıra politik olarak da pozitif bir algı oluştuğunu söylüyor: "Bazı ülkelerde e-ticaretin yerel gerçek mekanda faaliyet gösteren dükkanlar üzerindeki olumsuz etkisine dair itirazlar ortaya çıksa da, anket sonuçları e-ticaretin kapanması gereken birçok geleneksel (gerçek mekanda) işletme için bir cankurtaran hattı haline geldiğini gösteriyor. İnternet sayesinde yasaklar sırasında faaliyetlerine devam edebilecekler. "


"Yasaklar sırasında bazı sektörler e-ticaret satışlarında büyük düşüşler gördü."


Kamuoyu, yasaklar nedeniyle e-ticaretin patlama yaşadığını biliyor. Ancak birçok sektörde artan satışlar görülürken, e-ticaret satışlarının düştüğünü gören büyük bir segment de var. Örneğin, seyahat ve çevrimiçi bilet satışları, gelirlerinin yüzde 40 ila 70 oranında düştüğünü gördü.


Katılımcılar gelecek için umutlu

Ankete katılanların çoğu gelecek için umutlu ve gittikçe çok kanallı hale gelen bir sektör olan Avrupa'da e-ticaret için sürekli bir büyüme olacağını düşünüyor.


"Avrupa'da e-ticaret giderek daha çok kanallı hale geliyor."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Online ticaret, Doğu ve Batı Almanya'da farklılık gösteriyor

Almanya'daki online şirketlerin çoğu Batı bölgelerinde, Kuzey Ren Vestfalya'da (yüzde 22) ve Bavyera'da (yüzde 17) bulunuyor. Sa...

Popüler Yazılar