Avrupa’da canlı alışveriş giderek daha popüler hale geliyor. Bu eğilim Çin ve Güneydoğu Asya’nın geri kalanında oldukça popülerdi. Ancak şimdi Avrupa’daki tüketiciler, bazı giysi ve moda ürünlerini satın almak ya da karar vermek için giderek artan bir şekilde bu yöntemi deniyor.
Canlı alışveriş özellikle Çin’de oldukça popüler. Yaklaşık 260 milyon kişi ile günlük ortalama 50.000 canlı yayın yapılıyor. Coresight Research’ın tahminlerine göre, canlı alışveriş yalnızca bu yıl 250 milyar avronun üzerinde satış üretecek ve trend yükselecek.
Tele-alışveriş 2.0
Canlı alışveriş, temelde geleneksel tele-alışveriş gibi ama biraz daha etkileşimli. QVC (USA, UK, DE, JP, IT, CN), TJC (UK), Tel Sell (NL) veya Tvins (İskandinavya) gibi popüler tele-alışveriş kanallarından farklı olarak canlı alışverişte, yalnızca ortam farklı olmakla kalmaz, müşteriler aynı zamanda sohbet veya diğer ekran işlevleri aracılığıyla bir markayla etkileşime girebildikleri için daha fazla dahil olurlar.
Avrupalılar canlı alışveriş etkinliklerini keşfediyor.
Arvato Supply Chain Solutions tarafından yapılan bir araştırma, Avrupa’da giderek daha fazla tüketicinin sanal alışveriş etkinliklerini keşfetmeye başladığını gösteriyor. Şimdi ise, Avrupalı müşterilerin yüzde 70’i, canlı alışverişe açık olup olmayacakları sorulduğunda olumlu yanıt verdiği gözlemlendi. Bu arada, Güneydoğu Asya’da canlı alışveriş müşterilerinin çoğu genç Y kuşağı iken, Avrupa’da ise bu çoğunlukla 32-43 yaşları arasında.
Her 3 moda/güzellik markasından 1’i canlı alışveriş etkinliği yaptı
İncelenen beş markadan yaklaşık biri, geçen yazdan bu yana canlı alışverişi satış kanalı olarak kullanmaya başladı. Şimdi ise, üç moda ve güzellik markasından birden fazlası en az bir canlı alışveriş etkinliği yaptı. Arvato’nun açıklaması ise şöyle: “Güzellik şirketleri düzenli canlı yayınlara güvenirken, moda şirketleri ara sıra etkinlikler sunuyor. Her iki şube de canlı alışverişin kendi web mağazalarına entegrasyonunu açıkça tercih ediyor. Ancak sosyal medya kanallarında etkinliklerin reklamını yapıyor.”
Çoğu canlı alışveriş etkinliği şirketin web sitesinde düzenleniyor
Geçen yıl, alışveriş uygulamalarının kullanımı neredeyse yüzde 50 arttı. Markalar ve çevrimiçi mağazalar, elbette bu gelişmeyi, uygulama tabanlı canlı alışveriş etkinlikleri aracılığıyla müşterileriyle doğrudan bağlantı kurmak için kullanabilir. Sosyal medya üzerinden canlı alışveriş yapmak da mümkün ancak örneğin Facebook Live, Arvato araştırmasındaki markalar tarafından henüz kullanılmadı. Canlı alışveriş etkinliklerinin yaklaşık yüzde 70’i şuanda markaların ve perakendecilerin kendi web sitelerinde düzenleniyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder