Amazon, Alman e-ticaretinde hala lider


Almanya e-ticareti, pazar yerleri tarafından yeniden tanımlanıyor. Özellikle Amazon, Alman e-ticaretinde en iyi oyuncu konumunda. Geliri, ülkenin en büyük ikinci oyuncusu olan Otto'dan en az üç kat daha fazla.

Alman e-ticareti, tıpkı e-ticaret endüstrisinin çoğu Avrupa ülkesinde olduğu gibi, coronavirus pandemisi sırasında geçen yıl katlanarak büyüdü. En büyük 1.000 çevrimiçi mağaza ve pazaryerinin satışları 2020'de 70 milyar Euro'ya ulaştı. bu da yüzde 30'un üzerinde bir satış büyümesine tekabül ediyor. Rakamlar EHI Perakende Enstitüsü tarafından yapılan bir çalışmada yayınlandı.

Almanya'daki en büyük 10 çevrimiçi mağaza

Amazon.de, Otto'nun 4,5 milyar avroluk cirosunun üç katı ciroya ulaşarak 13,9 milyar avro net cirosu ile sektör lideri konumunda. Bir diğer dev Zalando ise 1,9 milyar avro ciro ile üçüncü sırada yer alıyor.



Hornbach.de, yüzde 86,2 ile ilk 20'de en güçlü büyümeyi gördü. Ikea yüzde 74.3 ile, Satürn de yüzde 72,2 ile güçlü bir şekilde büyüdü. Alman e-ticareti oldukça konsantre olmaya devam ediyor, toplam çevrimiçi satışların yüzde 40'a yakını ilk 10 tarafından yapılıyor denebilir. Yüzde 31,9'a yakını, 11 ila 100. sıradaki çevrimiçi mağazalar tarafından oluşturuldu. İlk 100, ilk 1000'in toplam cirosunun neredeyse dörtte üçünü (yüzde 71,9) oluşturdu.

Genel mağazalar daha fazla satış yapıyor

En yüksek ciroya sahip 1.000 online mağaza arasında daha geniş ürün yelpazesine sahip mağazalar daha sık yer alıyor. İlk 1.000'deki payları yüzde 33,1 ve birlikte toplam 22,8 milyar avro ciroya ulaştılar.

Moda segmenti 11,2 milyar avro ciro ile yüzde 16,2 paya sahip. Yüzde 14,1'lik paya sahip olan eğlence elektroniği segmenti 9,7 milyar avroluk ciroya ulaşmış durumda.


Her iki online mağazadan biri, pazar yerleri aracılığıyla da satış yapıyor.


Araştırma, incelenen mağazaların yüzde 44,8'inin Amazon'da mağazası olduğunu gösteriyor. Ebay'de yüzde 36,3'e kadar aktif ve yüzde 14,4'ü Kaufland'ın çevrimiçi pazarını kullanıyor. EHI ayrıca bu yıl saf pazar yerlerini de inceledi. Amazon.de, 35,4 milyar Euro ile en büyük brüt ticaret hacmine sahip. Bunu Ebay.de (11,8 milyar euro) ve Otto (5,5 milyar euro) takip ediyor.


PayPal ödemeleri domine ediyor

EHI ayrıca popüler ödeme seçeneklerine de baktı. İncelenen çevrimiçi mağazaların yüzde 95,1'inde dijital cüzdanlar sunuluyor. PayPal yüzde 94,5 ile hakim konumda. İncelenen mağazaların yüzde 24,2'sinde müşteriler Amazon Pay ile de ödeme yapabiliyor. Apple Pay, payını yüzde 1,1'den yüzde 5,9'a çıkararak daha popüler hale geldi.


Apple Pay Almanya'da daha popüler hale geldi.


Bu yöntemleri kredi kartları (yüzde 92,2), otomatik ödeme (yüzde 81,5) gibi hesap bazında ödeme yöntemleri, faturalı satın alma (yüzde 76) ve banka havalesi (yüzde 75,6) gibi klasik ödeme yöntemleri izliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Online ticaret, Doğu ve Batı Almanya'da farklılık gösteriyor

Almanya'daki online şirketlerin çoğu Batı bölgelerinde, Kuzey Ren Vestfalya'da (yüzde 22) ve Bavyera'da (yüzde 17) bulunuyor. Sa...

Popüler Yazılar