Hollanda'da e-ticaret: 2021'de 30 milyar Euro


Hollanda'da e-ticaret 2021'de 30,6 milyar avro değerindeydi. Bu, bir önceki yıla göre yüzde 16'lık bir büyüme demek. Özetle, Hollandalı tüketicilerin toplam harcamalarının çevrimiçi payı yüzde 31'e yükseldi.

2020'de Hollandalı tüketiciler çevrimiçi mağazalarda yüzde 7'lik bir büyümeyle 26,6 milyar avro harcadı. Toplam çevrimiçi satın alma miktarı yüzde 27 artarak 335 milyona ulaştı. Bu büyüme 2021'de yüzde 13 ile daha az belirgindi ve 373 milyon çevrimiçi satın almaya ulaştı.

Tüketiciler çevrimiçi harcamaya alışıyor

Veriler, Hollanda ulusal e-ticaret derneği Thuiswinkel.org tarafından yürütülen bir e-ticaret araştırması olan yıllık Thuiswinkel Markt Monitor'den geliyor. Çevrimiçi harcamalardaki büyümenin 2021'de daha güçlü olduğunu, çevrimiçi satın alma miktarındaki büyümenin ise 2020'de daha güçlü olduğunu gösteriyor.

"Çevrimiçi harcamalardaki büyüme 2021'de daha güçlüydü."

“Çevrimiçi büyüme, ilk çeyrekte ve dördüncü çeyreğin sonunda zorunlu olmayan mağazaların kapatılması gibi korona önlemleriyle bir kez daha körüklendi. Sonuç olarak, tüketiciler bu yıl yine daha fazla çevrimiçi alışveriş yaptı ve bir tüketicinin çevrimiçi olarak harcadığı toplam miktarın da yüzde 15'lik bir artışla 1.900'den 2.180 Euro'ya artması dikkat çekiciydi. Tüketiciler giderek daha fazla çevrimiçi para harcamaya alışıyor. Thuiswinkel.org direktörü Marlene ten Ham, “Tüketicilerin bu yıl çevrimiçi satın almaya devam etmesini bekliyoruz, ancak büyüme yeniden korona pandemisinden önceki formu alacak” dedi.

Tüketicilerin internetten satın almaya alışması, 2021 yılında yüzde 13'e ulaşan tüketicilerin toplam harcamaları içinde internetin payında da görülüyor. 2020'de bu pay yüzde 11'di. Yıllık bazda toplam harcamada çevrimiçi pay geçen yıl yüzde 27'den yüzde 31'e yükseldi.

Ürün ve hizmet alımları dalgalanıyor

Rapora göre, Hollandalılar ilk çeyrekte çevrimiçi olarak büyük miktarlarda ürün satın alıyordu (bir önceki yıla göre yüzde 43'lük bir büyüme). Q2 ve Q3'te bu büyüme yüzde 5 ve 8'e düştü. Hatta 4. çeyrekte yüzde 1 küçüldü.

Öte yandan, hizmetlere yönelik çevrimiçi harcamalar ilk çeyrekte yüzde 52 daralma gösterirken, dördüncü çeyrekte yüzde 63'lük bir büyümeye ulaştı. Bu büyüme, ikinci çeyrekte seyahat kısıtlamalarındaki gevşemenin bir sonucu.

"Mutlak rakamlarla, hizmet sektörü hala korona öncesi seviyenin altında. Bu yıl, hizmetlere yönelik çevrimiçi harcamalar 2019'daki 10,8 milyar avroya kıyasla 7,8 milyar oldu. Ancak sektör dördüncü çeyrekten bu yana yeniden yükselişte. Beklentimiz, bu büyümenin 2022'ye kadar devam etmesi ve hizmetlere yapılan çevrimiçi harcamaların 2019 seviyelerinin üzerine çıkmasıdır."

'Hizmet sektörü hala korona öncesi seviyenin altında.'

Thuiswinkel.org, Paket Seyahat (yüzde 42), uçak biletleri ve konaklama (yüzde 33) ve cazibe merkezleri ve etkinlikler için biletlerde (yüzde 32) çevrimiçi harcamalarda en güçlü artışları fark etti. Kendin Yap/Bahçe, Sigorta ve Spor & Rekreasyon sektörleri düşüş gösterdi.

Raporda dikkat çeken bir diğer sonuç da, 10 çevrimiçi alışverişten 9'unun Hollanda web sitelerinden yapılmış olmasıdır. 2020'de bu miktar yüzde 88 idi. Toplam sınır ötesi harcama miktarı yüzde 14 artarken, sınır ötesi toplam alım miktarı yüzde 5 küçüldü.

Ek olarak, tüm alışverişlerin neredeyse üçte biri akıllı telefon ile yapıldı (yüzde 29). Hollanda'daki en popüler ödeme yöntemi hala iDEAL. Çevrimiçi satın almalarda bu ödeme yöntemiyle yapılan işlemlerin payı biraz arttı (2020'de yüzde 69'dan 2021'de yüzde 70'e). Apple Pay, 2020'deki yüzde 0,2 payını 2021'de yüzde 0,4'e çıkarmayı başardı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Online ticaret, Doğu ve Batı Almanya'da farklılık gösteriyor

Almanya'daki online şirketlerin çoğu Batı bölgelerinde, Kuzey Ren Vestfalya'da (yüzde 22) ve Bavyera'da (yüzde 17) bulunuyor. Sa...

Popüler Yazılar