Avrupa'da çevrimiçi satışlar ilk çeyrekte geriledi


Küresel olarak, e-ticaret gelirleri bu yılın ilk çeyreğinde 2021'deki aynı döneme göre yüzde 3 düştü. Bu düşüş Avrupa'da da görüldü (yüzde -13). Bununla birlikte, İspanya'daki çevrimiçi satışlar yıllık yüzde 6'lık bir büyümeye ulaştı. Avrupa'da bu zaman diliminde dijital gelirlerin arttığı tek ülke İspanya.

Önceki araştırmalarda gösterildiği gibi, çevrimiçi satışların küresel büyümesi önceki çeyreklerde yavaşlıyor . Bununla birlikte, çevrimiçi gelirdeki düşüş, Salesforce 1. Çeyrek Alışveriş Endeksi'nin 9 yıllık tarihinde kaydedilen ilk düşüş oldu . Düşüş, 2021'in ilk çeyreğindeki yüzde 69'luk küresel çevrimiçi gelir artışıyla keskin bir tezat oluşturuyor.

Avrupa'da online satışlarda güçlü düşüş

Salesforce'a göre, düşüş enflasyonla bağlantılı olabilir. Tüketicilerin daha az satın alma gücü var ve bu da çevrimiçi harcamalarda düşüşe yol açıyor. Küresel e-ticaret gelirleri yüzde 3 düşerken, çevrimiçi trafik yüzde 2 azaldı. Sipariş hacimleri yüzde 12 düştü.

Özellikle Avrupa'daki e-ticaret verilerine bakıldığında, çevrimiçi satışların bir yıl önceki duruma göre daha da güçlü bir şekilde (yüzde -13) düştüğü görülüyor. İlk çeyrekteki sipariş hacmi bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 17 azaldı. Bunun nedeni muhtemelen enflasyon, yüksek yakıt maliyetleri ve Ukrayna'daki savaş.

Salesforce'tan bir yetkili, "Tüketicilerin daha az perakendeciden daha az ürün almasıyla enflasyon, yükselen harcamalara yetişti. Bu muhtemelen geçici bir zihniyet değil, daha büyük bir tüketici davranış değişikliğinin bir işareti. Bunu ele almak için perakendeciler, sadık müşterileri çekmek ve elde tutmak için fiziksel ve dijital kanallar arasındaki sürtüşmeyi ortadan kaldırmalıdır.” ifadelerini kullandı.

İspanya'da çevrimiçi gelirler artmaya devam ediyor

Dikkat çekici bir şekilde, İspanyol çevrimiçi satışları bu yılın ilk çeyreğinde yıllık yüzde 6'lık bir büyümeye ulaşmayı başardı. 2021'de, ülkedeki e-ticaret gelirleri, ilk çeyrekte yıllık yüzde 70'lik bir büyümeye ulaştı. Gelir büyümesi yavaşlarken, Avrupa'da ilk çeyrekte büyüyen tek pazar oldu.

BNPL'nin Büyümesi

Raporun dikkat çeken bir diğer sonucu da, 'buy now pay later - şimdi al, sonra öde' gibi esnek ödeme seçeneklerinin giderek daha popüler hale gelmesi. Bu yılın ilk çeyreğinde, küresel dijital harcamaların yüzde 9'a kadarı BNPL kullanılarak yapıldı. Bu, geçen yılın dördüncü çeyreğine göre yıllık yüzde 20 ve yüzde 9'luk bir büyüme demek.

Spesifik olarak, Birleşik Krallık'ta BNPL, ilk çeyrekte tüm dijital harcamaların yüzde 12'sini oluşturdu. Bu, yıllık yüzde 37'lik bir büyüme anlamına geliyor. İlk çeyrekte BNPL kullanım oranları Almanya, Belçika ve Hollanda'da en yüksek olduğu gözlemlendi. BNPL kullanımının yıldan yıla büyümesi en fazla Fransa, İtalya ve İspanya'da gerçekleşti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Online ticaret, Doğu ve Batı Almanya'da farklılık gösteriyor

Almanya'daki online şirketlerin çoğu Batı bölgelerinde, Kuzey Ren Vestfalya'da (yüzde 22) ve Bavyera'da (yüzde 17) bulunuyor. Sa...

Popüler Yazılar