Avrupa'da sınır ötesi e-ticaret 2022'de 179,4 milyar euro değerindeydi. Bu, bir önceki yıla göre yüzde 4,8'lik bir artışı gösteriyor. Toplamda, Avrupa çevrimiçi mağazaları, 2021'e kıyasla yüzde 5,5'lik bir artışla sınırlar arasında 105,5 milyar euro gibi rekor bir ciro elde etti. Pazar 2022'de de büyümeye devam etti, ancak daha az güçlüydü (yüzde 5'lik bir artış).
Farklı Avrupa pazarlarında sınır ötesi satışlar
Tıpkı 2021'de olduğu gibi Almanya geçen yıl 34 milyar euro ile Avrupa'nın en büyük sınır ötesi pazarına sahip (bir önceki yıla göre yüzde 5 artış). Birleşik Krallık içinde sınır ötesi satışlar yüzde 4 azalarak 28 milyar euro'ya geriledi. Araştırmaya göre, İlk 500 sınır ötesi perakendecide Birleşik Krallık perakendecilerinde güçlü bir düşüş görülebilir (yüzde 34'lük bir düşüş).
İlk 500, 62,2 milyar euro gelir elde etti
Avrupa'nın en büyük 500 sınır ötesi satıcısı toplamda 62,2 milyar euro gelir elde etti. Marka üreticilerinin sayısı artmaya devam ederken, çok kanallı perakendecilerin sayısındaki düşüş dikkat çekici. 2021'de bu büyüme yüzde 50'ydi ama geçen yıl yüzde 8,3'lük bir artış görülebiliyordu.
'Pazar yerleri 24,7 milyar euro sınır ötesi ciro sağladı.'
Pazar yeri sayısı 42'den 49'a çıktı ve toplamda 24,7 milyar euro ciro elde etti (2021'e kıyasla yüzde 22 artış). En büyük sınır ötesi kategori ise yüzde 39'luk payla moda, takı ve bebek ürünleri. Bunu ev, bahçe ve DIY takip ediyor.
Avrupa'nın en iyi 10 sınır ötesi satıcısı
Rapora göre Avrupa'nın en çok sınır ötesi satıcısı:
1. | ikea |
2. | Lidl |
3. | Zalando |
4. | H&M |
5. | Lego |
6. | Zara |
7. | Jysk |
8. | Bauhaus |
9. | notino |
10. | adidas |
2021'e kıyasla yüzde 1,8'lik artışla Ikea, 5,6 milyar euro'luk sınır ötesi cirosu ile lider konumunu korudu. Lidl güçlü bir büyüme gösterdi ve ikinci sırayı aldı. İlk 10'daki yeni oyuncular, Bauhaus, Notino ve Adidas oldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder