Geçen yıl, Hollandalı tüketiciler internette 33,3 milyar avro harcadı. Bu 2021'e göre yüzde 9'luk bir büyüme. Alım sayısı aslında yüzde 5 azaldı ama alım başına ortalama miktar yüzde 15 arttı.
2021'de ise Hollandalılar çevrimiçi mağazalarda 30,6 milyar avro harcadı. Çevrimiçi satın almaların sayısı da 366 milyondu. 2022'de ise bu miktar 347 milyona düştü. Tıpkı 2021'de olduğu gibi, nüfusun yüzde 97'si çevrimiçi satın alıyor.
Çevrimiçi hizmet satın alımları 2022'de %49 arttı.
“Hizmetler sektöründeki artışın başlıca nedeni, eğlence ve etkinlikler için çok sayıda bilet alımı ve seyahatle ilgili satın alımlar. Hollandalı tüketiciler ayrıca 2022'de 2021'e göre daha sık ve daha yüksek bir fiyata çevrimiçi sigorta satın aldı.
Çevrimiçi ürün satın alımlarında düşüş
Tüm yıl boyunca, çevrimiçi satın almalarda ve ürünlere yapılan harcamalarda düşüş oldu. “Ürünlerdeki küçülme, gıdaya yakın yerler hariç tüm kategoriler için geçerli (2021'e göre yüzde 3 artış). Çevrimiçi satın alan hane sayısındaki ve çevrimiçi satın alma başına harcanan tutardaki artış nedeniyle, bu kategori istikrarlı bir şekilde büyümeye devam ediyor. Çevrimiçi market alışverişi, Hollanda'da popüler olmaya devam ediyor ve bu, çevrimiçi satın almalara ve bu kategori için yapılan harcamalara yansıyor.”
2022'de tüm satın alma işlemlerinin %12'si çevrimiçi olarak tamamlandı.
Ayrıca geçen yıl tüm satın alma işlemlerinin yüzde 12'sinin çevrimiçi olarak yapıldığını gösteriyor. Bu, bir yıl öncesine (pay yüzde 13 iken) göre hafif bir düşüş. Buna karşılık, toplam harcamaların çevrimiçi payı yüzde 31'den yüzde 32'ye yükseldi. Bu durum, hizmet harcamalarındaki artışla açıklanabilir. Hollandalı tüketiciler çevrimiçi olarak satın alınan hizmetlere daha fazla para harcıyor.
Sınır ötesi harcamalar %20 arttı
Diğer bulgular doğrultusunda sınır ötesi alım miktarı 2021 yılına göre yüzde 5 azaldı. Ancak bu alımlara yapılan toplam harcama yüzde 20 arttı. Bunun başlıca nedenini, ağırlıklı olarak Amerika Birleşik Devletleri, Avusturya, Büyük Britanya ve Almanya'da satın alınan Paket Seyahat (yüzde 164 artış) ve Uçak bileti ve Konaklama (yüzde 74 artış) harcamalarındaki artış olarak söyleyebiliriz.
Akıllı telefonla yapılan işlemlerde artış
Geçen yıl akıllı telefon kullanılarak yapılan çevrimiçi alışveriş miktarı yüzde 29'dan yüzde 33'e çıktı. "Son beş yılda akıllı telefon kullanımının büyümesine bakarsak, daha net bir tablo görürüz: 2017'de çevrimiçi satın almaların yalnızca yüzde 13'ü akıllı telefonla yapıldı. Beş yıl sonra akıllı telefon kullanımı böylece iki buçuk kat arttı.”
2021'de olduğu gibi, geçen yıl çevrimiçi satın almaların yüzde 70'i iDeal ile ödendi. Çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 96'sı bu ödeme yöntemini geçen yıl en az bir kez kullandı. Kredi kartı kullanan tüketici sayısı yüzde 28'den yüzde 31'e yükseldi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder