Karantinalar bu yılın başlarında kaldırıldığı için, Hollanda'da online satış miktarı düştü. Online gelirdeki toplam düşüşün 2022'de yüzde 3'e ulaşması bekleniyor. Ancak enflasyon nedeniyle online ciro büyümesi önümüzdeki yıl yüzde 5 ile 10 arasında olması öngörülüyor.
2022'nin ilk yarısında gerçek mekanda faaliyet gösteren mağazalar yeniden açıldı ve bu da Hollanda'da daha az e-ticaret satışıyla sonuçlandı . Ülke, Avrupa enflasyonu nedeniyle fiyatlarda bir artışla uğraşıyor. Bu yılın ikinci yarısında online satışlar minimum bir büyümeye ulaştı. Sonuç olarak, 2022'de toplam online satış miktarının yüzde 3 oranında azalması bekleniyor.
Yakın zamanda rekor bir ciro beklenmemesine rağmen, Hollandalı banka ING, perakendecilerin 2023'te çevrimiçi gelir artışı bekleyebileceğini söyledi. Bunun nedeni devam eden enflasyon olacak. Büyüme yüzde 5 ile 10 arasında olacak.
Gerçek oyuncular 2019'dan daha fazlasını üretiyor.
Bu tahminler , ING Research tarafından yürütülen bir pazar analizi olan en yeni Perakende Görünümünden alınmıştır. Hollanda perakende cirosunun büyük bir kısmı, lojistik ve veri analizine yapılan yatırımlar nedeniyle bu yıl online segmente kaydı.
Gerçek oyuncular şu anda 2019'dakinden 6 milyar avro daha fazla bir tahminde bulunuyor. Araştırma, tüketiciler çevrimiçi olarak daha sık alışveriş yaptığından ve fiziksel mağazalar envanterlerinin tamamını tam olarak geri kazanmadığından, çevrimiçi segmente doğru sürekli bir kayma bekliyor.
Hollanda perakendesinin 2022'de %7,5'lik bir ciro büyümesine ulaşması bekleniyor.
Genel olarak, Hollanda perakendesinin bu yılın sonuna kadar yüzde 7,5'lik bir ciro büyümesine ulaşması bekleniyor. Ancak gelecek yıl bu büyüme daha az güçlü olacak (yüzde 2,5). Tüketicilerin düşük alım gücü de 2023 yılında satış hacminin yüzde 1 oranında düşmesine neden olacak.
Bu ve gelecek yıl ciroda küçük bir artış beklense de, Hollanda'daki fiziki mağazaların yaşayabilirliği üzerinde hala çok fazla baskı var. Girişimciler artan maliyetler ve düşük marjlarla uğraşmak zorunda. Bu baskı, Hollanda'daki çevrimiçi mağazaların miktarındaki güçlü artışa yansıdı. Bu yılın başında, ilk kez, fiziksel gıda dışı mağazalardan yüzde 22 daha fazla online mağaza vardı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder